Ohjaajasopimus

Toiminimi ______________________________Palkka _____________________

Osoite ___________________________________________________________

Puhelinnumero ____________________ @-osoite ________________________

• Ohjaaja sitoutuu Kalannin Naisvoimistelijat ry:n sekä Suomen voimisteluliitto Svolin yleisiin periaatteisiin ja arvoihin ohjaustyössään

• Ohjaaja on velvollinen ilmoittamaan seuran vastuuhenkilölle poissaoloistaan tai vastaavasti ilmoittamaan ohjausryhmälleen tunnin peruuntumisesta hyvissä ajoin

• Ohjaaja on velvollinen ilmoittamaan seuralle vähintään kuukautta ennen, jos aikoo lopettaa ohjaustyönsä

• Ohjaaja on velvoitettu käymään seuran ohjaajatapaamisissa sekä seuran vuosikokouksessa

• Ohjaaja kokoaa syys- ja kevätkauden aikana tunneistaan tilastointiin tarvittavat tiedot ja ilmoittaa ne seuran sihteerille. Tiedot löytyvät seuran nettisivuilta

• Ohjaaja huolehtii että tunnilla kävijät maksavat jumppamaksun. Jumppamaksut ovat edellytyksenä ohjaajan palkan maksamiselle. Lisäksi lastenohjaajat informoivat lasten vanhempia tarpeellisista asioista kauden alussa sekä kauden kuluessa, ja suunnittelevat ohjelmanumeron seuran joulujuhliin

• Ohjaajalle maksetaan korvausta ohjaamisesta 25€/tunti, pareittain ohjaaville 15€/tunti. Apuohjaajan palkkio on 10€/tunti. Jos ohjaajalla on toiminimi ja hän laskuttaa seuraa, korvauksesta sovitaan erikseen

• Korvaus maksetaan syys-/kevätkauden päätyttyä ohjaajan annettua tiedot pidetyistä tunneista rahastonhoitajalle (soittamalla, sähköpostilla tai kotisivujen kautta). Jos ohjaaja laskuttaa toiminimen alaisuudessa, laskutus tulee suorittaa kuukausittain pidettyjen tuntien mukaan

• Ohjaaja on oikeutettu/velvoitettu käymään koulutuksissa. Koulutukseen menosta voi sopia seuran vastuuhenkilön kanssa. Seura maksaa koulutuksen + matkat (bussi-/juna-/oma auto-, lippu-/bensakuittia vastaan)

• Tunnilla ohjaaja/ohjaajat huolehtivat jumppaajien turvallisuudesta

Huolehtimalla tilojen ja välineiden turvallisuudesta (esim. lattian tulee olla puhdas/kuiva, kun kiivetään tai hypitään korkealta pitää olla pehmusteita varmistamassa tilannetta, paljaat jalat tai sopivat jumppatossut, sopiva liikunta-asu, ei purkkaa tai karkkia, riittävästi tilaa kun käytetään välineitä, ohjeet välineiden ja telineiden käytössä)

Ohjaaja neuvoo, auttaa, opastaa ja huolehtii että annettuja ohjeita noudatetaan!

• Ohjaajalla tulee olla kännykkä mukana tunnilla, jotta hätätilanteen tullessa ohjaaja pystyy soittamaan hätänumeroon 112 tai lasten vanhemmille (ilmoittautumisen yhteydessä tulee ottaa ylös vanhempien käytössä oleva kännykkänumero). Lasten tunneilla ohjaajan tulee aina ilmoittaa vanhemmille, jos tunnilla sattuu jotakin. Vanhemmille tulee soittaa heti, jos tilanne on vakava.

Ilmoita seuran vastuuhenkilölle aina, jos tunnillasi sattuu jotakin! Jos tarvitset esim. uuden kylmäpussin, ota yhteyttä seuran vastuuhenkilöön.

• Ohjaaja /ohjaajat huolehtivat, että kukaan lapsi ei jää tiloihin yksin. Jos jostain syystä lasta ei tulla hakemaan, ohjaaja ottaa yhteyttä vanhempiin

• Kaikilla tunneilla tulee olla mukana kylmäpussi, lisäksi lasten tunneilla laastareita

- Hyvä ensiapu mm. kolhuihin, mustelmiin, venähdyksiin tai revähdyksiin on 3xK (Kylmä + Kompressio + Koho) eli pidä kipeytynyttä kohtaa kohollaan ja paina kylmällä. Kylmäpussia ei tule laittaa suoraan iholle vaan esim. kiedottuna ohuen kankaan sisään.

- Pintanaarmut puhdistetaan huolellisesti kädenlämpöisellä juoksevalla vedellä. Haavasta on tärkeää poistaa hiekka ja muu lika. Haava suojataan laastarilla.

- Ensiapu on hyvä suorittaa pienempienkin kolhujen sattuessa, ihan vain varmuuden vuoksi!

- Lapset on vakuutettu seuran puolesta, aikuisia ei.

• Ohjaajilla on vastuuvakuutus seuran puolesta

Tärkeitä puhelinnumeroita ja osoitteita

YLEINEN HÄTÄNUMERO 112

Kalannin Naisvoimistelijat www.kalanninnaisvoimistelijat.sporttisaitti.com

Puheenjohtaja Elina Harikkala

Sihteeri Anna Suikkanen 040 558 3033 annapaasio(at)hotmail.com

Ohjaajana olen lukenut ohjaajatyöhöni liittyvät velvollisuuteni sekä etuuteni ja ymmärtänyt ne.Tätä sopimusta on tehty kaksi samansisältöistä kappaletta, yksi kummallekin osapuolelle.

Päiväys ja allekirjoitukset

___________________________ ______________

Paikka                                            Päiväys

______________________________ ______________________________